Vysoká škola: | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fakulta: | Obchodná fakulta | |||||||||||||||||||
Gestorské pracovisko: | Katedra marketingu | |||||||||||||||||||
INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||||||||
Kód predmetu: | ||||||||||||||||||||
Názov predmetu: | Marketingové analýzy | |||||||||||||||||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | ||||||||||||||||||||
Forma výučby: |
|
|||||||||||||||||||
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: |
|
|||||||||||||||||||
Počet ECTS kreditov: | 5 | |||||||||||||||||||
Odporúčaný semester: | zimný 2. ročník denné štúdium 2. ročník externé štúdium |
|||||||||||||||||||
Stupeň štúdia: | 2. stupeň |
|||||||||||||||||||
Podmieňujúce predmet: | Strategický marketing, Výskum trhu
|
|||||||||||||||||||
Podmienky pre absolvovanie predmetu: |
projekt priebežné testy písomná skúška Priebežný semestrálny test 7 % Záverečný semestrálny test 7 % Vypracovanie a prezentácia projektu 6 % Záverečná písomná skúška 80 %
|
|||||||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: |
Cieľom predmetu je poskytnúť poznatky o súbore analytických metód používaných v marketingu na účely pochopenia zákazníkov a trhov; vysvetliť spôsob aplikácie súboru kvalitatívnych a kvantitatívnych metód v analýzach dát používaných na zostavenie deskriptívnych, kauzálnych a exploratívnych projektov; demonštrovať použitie marketingových analýz v procesoch marketingového rozhodovania a marketingového manažmentu. Vedomosti a ich porozumenie: schopnosť analyzovať a vysvetliť súvislosti marketingových aktivít a celkového výkonu podniku; schopnosť definovať problémy marketingu a na báze marketingovej analýzy navrhnúť ich riešenie; schopnosť vysvetliť prínos jednotlivých metód výskumu na riešenie marketingových problémov. Praktické zručnosti: schopnosť komplexne aplikovať metódy výskumu na podporu manažérskeho rozhodovania; schopnosť aplikovať metódy analýzy na riešenie komplexných marketingových problémov; schopnosť interpretovať výsledky marketingových analýz a navrhnúť riešenia marketingových problémov, schopnosť kriticky hodnotiť alternatívy marketingových riešení. Kompetencie: schopnosť vyhľadávať a analyzovať informácie potrebné na tvorbu marketingových analýz (práca s informáciami), schopnosť odvodiť závery na podporu marketingového manažmentu. |
|||||||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: | Podstata a typy marketingových analýz. Metódy marketingových analýz. Kvalitatívne a kvantitatívne analýzy trhu, zákazníkov, ponuky a marketingového outputu. Marketingové metriky, Práca s výberovými súbormi. Testovanie výsledkov marketingových analýz. |
|||||||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: | LESÁKOVÁ, D. - HANULÁKOVÁ, E.-VOKOUNOVÁ, D. (2010). Marketingové analýzy. Hronský Beňadik : Netri, 2010. ISBN 978-80-89416-03-5. LESÁKOVÁ, D. - HANULÁKOVÁ, E.-VOKOUNOVÁ, D. (2006). Marketingové analýzy. Bratislava : Ekonóm, 2006. |
|||||||||||||||||||
Jazyk: | slovenský |
|||||||||||||||||||
Poznámky: | Nie sú |
|||||||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: |
|
|||||||||||||||||||
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu: | LESÁKOVÁ Dagmar, prof. Ing. CSc. | |||||||||||||||||||
Vyčujúci: | HANULÁKOVÁ Eva, doc. Ing. PhD., LESÁKOVÁ Dagmar, prof. Ing. CSc., VOKOUNOVÁ Dana, Ing. PhD. | |||||||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: | 31.03.2014 | |||||||||||||||||||
Schválil: |