Názov vysokej školy | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE |
---|---|
Názov fakulty: | Fakulta podnikového manažmentu |
PROJEKT PREDMETU | |
IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE | |
Názov gestorského pracoviska: | Katedra podnikových financií |
Kód predmetu: | |
Typ predmetu: | povinný |
Názov predmetu v slovenskom jazyku (úplný): | Finančný manažment |
Názov predmetu v anglickom jazyku (úplný): | Financial Management |
Názov predmetu v jazyku výučby (úplný; v prípade, ak je jazyk výučby iný ako SJ alebo AJ): | |
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu (v tvare priezvisko, meno, tituly): | MARKOVIČ Peter, prof. Ing. PhD. |
Priezvisko, meno a tituly vyučujúcich predmetu: | KUBRANOVÁ Magdaléna, Ing. PhD., MARKOVIČ Peter, prof. Ing. PhD., TÓTHOVÁ Alena, Ing. PhD. |
Obdobie štúdia: |
2. stupeň |
Ročník štúdia: |
1. ročník denné štúdium 2. ročník externé štúdium |
Semester štúdia: |
zimný |
Jazyk výučby: |
slovenský |
Forma výučby: |
prednáška cvičenie |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: | 52 hod |
Rozsah výučby (týždenný) v hodinách pre denné štúdium: | 2/2 |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre externé štúdium: | 20 hod. |
Spôsob ukončenia predmetu: |
skúška |
Počet kreditov ECTS: | 5 |
Študijná záťaž: |
Denná forma:
Externá forma:
|
Podmieňujúce predmety (ak existujú): |
Strategický manažment, Podnikové financie, Finančno-ekonomická analýza podniku |
Priebežné hodnotenie: |
priebežné testy |
Záverečné hodnotenie: |
ústna skúška |
Stručná osnova predmetu: |
Vymedzenie podstaty, úloh a postavenia finančného manažmentu v rámci podnikového manažmentu. Finančná analýza a finančné plánovanie podniku. Finančná a kapitálová štruktúra podniku. Alokácia kapitálu do dlhodobého a krátkodobého majetku podniku. Manažment rizika a využitie finančných nástrojov pri ich usmerňovaní. Formulácia dividendovej politiky podniku. Platobné služby a platobné nástroje v tuzemskom a zahraničnom styku. Medzinárodné finančné vzťahy podniku. Finančné otázky spájania a kooperácie podnikov. Výhľad vývoja finančného manažmentu do budúcnosti. |
Študijná literatúra: |
KRÁĽOVIČ, J. – VLACHYNSKÝ, K. 2011. Finančný manažment. Bratislava : IURA EDITION, 2011. ISBN 978-80-8078-356-3. KRÁĽOVIČ, J. – POLEDNÁKOVÁ, A. – SOCHOR, M. – VLACHYNSKÝ, K. 2011. Finančný manažment – zbierka príkladov. Bratislava : IURA EDITION, 2011. ISBN 978-80-8078-431-7. AKERLOF, G. A. - SHILLER, R. J. 2010. Živočíšne pudy. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-299-1. FERGUSON, N. 2011. Vzostup peňazí. Finančné dejiny sveta. Bratislava : Kalligram, 2011. ISBN 978-80-8101-456-7. FRANKE, G. - HAX, H. 2009. Finanzwirtschaft des Unternehmens und Kapitalmarkt. Berlin : Springer Verlag, 2009. ISBN 978-3-642-02552-5. HEYD, R. - BEYER, M. 2011. Die Prinzipal-Agenten-Theorie in der Finanzwirtschaft. Berlin : Erich Schmidt Verlag, 2011. ISBN 978-3-503-12991-1. HULL, J. C. 2011. Risikomanagement. München : Pearson Studium, 2011. ISBN 978-3-86894-043-5. KAUFMAN, H. 2010. Die Neuordnung der Finanzmärkte. München : FinanzBuch Verlag, 2010. ISBN 978-3-89879-562-3. SHILLER, R. J. 2010. Investiční horečka. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2482-9. TALEB, N. N. 2011. Černá labuť - následky vysoce nepravděpodobných událostí. Praha : Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-128-3. WAHREN, H. K. 2011. Gier - der menschliche Faktor der Finanzkrise. München : Wilhelm Fink Verlag, 2011. ISBN 978-3-7705-5097-5. |
VYUČOVACIE METÓDY A METÓDY HODNOTENIA | |
Vyučovacie / študijné metódy umožňujúce dosiahnutie vzdelávacích výstupov): |
Základné vyučovacie metódy, umožňujúce dosahovanie adekvátneho naplnenia vzdelávacích cieľov a vzdelávacích výstupov sa uplatňujú v troch rovinách – prednáška, cvičenie a samostatné štúdium. Na prednáškach sa vymedzuje základné terminológia, vysvetľujú sa väzby preberanej problematiky na problémy hospodárskej praxe, samozrejme v nadväznosti na dostupné teoretické poznatky, výsledky originálnych výskumov domácej a zahraničnej proveniencie. Cvičenia nadväzujú na preberanú problematiku z prednášky a na praktických príkladoch dochádza k vysvetľovaniu ďalších skutočností tak, aby sa vedomosti postupne aplikovali a premenili na nevyhnutné zručnosti. Využívajú sa pritom spracované zadania príkladov, ako aj drobné prípadové štúdie. V rámci samostatného štúdia používajú študenti základnú a odporúčanú doplnkovú literatúru, ktorá im umožňuje doplniť si absentujúce poznatky, rozvinúť poznanie, zručnosti a ďalšie schopnosti tak, aby študent dokázal v praktickom živote reagovať na prichádzajúce výzvy. Zápočtová písomka sleduje cieľ verifikovať úroveň nadobudnutia poznatkov, naplnenia vzdelávacích cieľov a súčasne upozorniť študenta na nedostatky v doterajšej príprave. Následne ústna skúška umožňuje preveriť kvalitu práce študenta počas celého semestra a stanoviť mieru naplnenia vzdelávacích cieľov. |
Metódy hodnotenia dosiahnutia vzdelávacích výstupov a ich podiel: |
Práca študenta počas semestra na cvičeniach: 30 %, z toho záverečný písomný test 15 %, drobné zadania za domácu úlohu 10 % a kontrolovaná aktivita počas cvičení 5 %. Ústna skúška: 70 %, je rozložená do dvoch blokov otázok, ktorých cieľom je preveriť teoretické vedomosti.. |
INÉ ZÁZNAMY | |
Osobitné podmienky pre ukončenie predmetu (ak existujú): |
nie |
Dátum poslednej aktualizácie projektu: | 21.03.2014 |
Podpis garanta: |