Názov vysokej školy | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE |
---|---|
Názov fakulty: | Národohospodárska fakulta |
PROJEKT PREDMETU | |
IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE | |
Názov gestorského pracoviska: | Katedra hospodárskej politiky |
Kód predmetu: | |
Typ predmetu: | výberový |
Názov predmetu v slovenskom jazyku (úplný): | Európske programy a tvorba projektov |
Názov predmetu v anglickom jazyku (úplný): | European programmes and project proposing |
Názov predmetu v jazyku výučby (úplný; v prípade, ak je jazyk výučby iný ako SJ alebo AJ): | |
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu (v tvare priezvisko, meno, tituly): | TOKÁROVÁ Mária, doc. Ing. CSc. |
Priezvisko, meno a tituly vyučujúcich predmetu: | KOPKÁŠ Peter, Ing. PhD. |
Obdobie štúdia: |
1. stupeň |
Ročník štúdia: |
3. ročník denné štúdium 4. ročník externé štúdium |
Semester štúdia: |
letný |
Jazyk výučby: |
slovenský |
Forma výučby: |
prednáška cvičenie konzultácia |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: | 52 hod |
Rozsah výučby (týždenný) v hodinách pre denné štúdium: | 2/2 |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre externé štúdium: | 20 hod. |
Spôsob ukončenia predmetu: |
skúška |
Počet kreditov ECTS: | 5 |
Študijná záťaž: |
Celková študijná záťaž 130 hodín
Denné štúdium: - účasť na prednáškach 26 h - účasť na seminároch 26 h - príprava na semináre 39 h - príprava na skúšku 39 h
Externé štúdium: Celková študijná záťaž 130 hodín V tom: Účasť na konzultáciách 20 h Individuálne štúdium a príprava na skúšku 110 hodín |
Podmieňujúce predmety (ak existujú): |
. |
Priebežné hodnotenie: |
priebežné testy |
Záverečné hodnotenie: |
písomná skúška |
Stručná osnova predmetu: |
Teoretické a praktické otázky hospodárskej politiky Európskej únie s osobitným zreteľom na podporné programy EÚ. Procesy a možnosti alternatívnych zdrojov financovania v slovenskej ekonomike a podpora MSP na mikroúrovni. Využívanie komunitárních fondov EÚ so zameraním na nový rámcový program Horizont 2020. |
Študijná literatúra: |
Cihelková,E., Jakš,J., a kolektiv, Evropská integrace – Evropská unie,Oeconomica, Nakladatelství VŠE Praha, 2005
A.M.El-Agraa, The European Union.Economics and Politics, 2004, 7th edition,
KÖNIG, P. -- LACINA, L. -- PŘENOSIL, J.: Učebnice evropské integrace. Brno: Barrister & Principal, 2007. 978-80-7364-044-6 |
VYUČOVACIE METÓDY A METÓDY HODNOTENIA | |
Vyučovacie / študijné metódy umožňujúce dosiahnutie vzdelávacích výstupov): |
Na prednáškach dôraz na tzv. problémové vyučovanie. (Na začiatku prednášky zadané 2-3 problémové otázky, na ktoré hľadáme odpoveď. Na seminároch prevládajú jednoduché analytické cvičenia; práca s reálnymi príkladmi z praxe. |
Metódy hodnotenia dosiahnutia vzdelávacích výstupov a ich podiel: |
Aktivita na seminároch 10% Výsledky semestrálnych testov 30% Výsledok záverečného písomného testu 60% |
INÉ ZÁZNAMY | |
Osobitné podmienky pre ukončenie predmetu (ak existujú): |
. |
Dátum poslednej aktualizácie projektu: | 31.03.2014 |
Podpis garanta: |