Názov vysokej školy | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE |
---|---|
Názov fakulty: | Fakulta podnikového manažmentu |
PROJEKT PREDMETU | |
IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE | |
Názov gestorského pracoviska: | Katedra manažmentu |
Kód predmetu: | |
Typ predmetu: | povinný |
Názov predmetu v slovenskom jazyku (úplný): | Firemné plánovanie |
Názov predmetu v anglickom jazyku (úplný): | Business planning |
Názov predmetu v jazyku výučby (úplný; v prípade, ak je jazyk výučby iný ako SJ alebo AJ): | |
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu (v tvare priezvisko, meno, tituly): | PAPULOVÁ Emília, doc. Ing. PhD. |
Priezvisko, meno a tituly vyučujúcich predmetu: | GRZNÁR Miroslav, prof. Ing. DrSc., MARSINA Štefan, Ing. PhD., PAPULOVÁ Emília, doc. Ing. PhD., ŠINSKÝ Peter, Ing., VOGL Michaela, Ing. PhD. |
Obdobie štúdia: |
1. stupeň |
Ročník štúdia: |
3. ročník denné štúdium 4. ročník externé štúdium |
Semester štúdia: |
zimný |
Jazyk výučby: |
slovenský anglický |
Forma výučby: |
prednáška cvičenie |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: | 52 hod |
Rozsah výučby (týždenný) v hodinách pre denné štúdium: | 2/2 |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre externé štúdium: | 24 hod. |
Spôsob ukončenia predmetu: |
skúška |
Počet kreditov ECTS: | 6 |
Študijná záťaž: |
Denné štúdium:
Externé štúdium:
|
Podmieňujúce predmety (ak existujú): |
Manažment, Podnikové hospodárstvo, Štatistika |
Priebežné hodnotenie: |
písomná práca priebežné testy |
Záverečné hodnotenie: |
kombinovaná skúška |
Stručná osnova predmetu: |
1. Úvod do plánovania. 2. Ciele a systém plánov podniku. 3. Strategické plánovanie podniku. 4. Podnikateľský plán a ročné plány. 5. Metódy a techniky plánovania. 6. Plánovanie marketingu. 7. Plánovanie nákupu materiálov. 8. Plánovanie výroby. 9. Operatívne plánovanie. 10. Personálne plánovanie. 11. Plánovanie investičných programov. 12. Finančný plán. 13. Kontrola v plánovaní |
Študijná literatúra: |
Základná: Grznár, M., Šinský, P., Marsina Š.: Firemné plánovanie. Bratislava: Sprint dva, 2011 Šinský, P. a kol. Firemné plánovanie - materiály na cvičenia. Bratislava: Vyd. EKONÓM, 2013 Odporúčaná: Grznár, M., Szabo, Ľ., Janík, J. : Teória a prax podnikového plánovania v podmienkach globalizácie. Bratislava: Vyd. EKONÓM, 2009 Kislingerová, E.: Podnik v časech krize. Praha: Grada Publishing, 2010 Fotr, J. - Souček, I.: Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2005 |
VYUČOVACIE METÓDY A METÓDY HODNOTENIA | |
Vyučovacie / študijné metódy umožňujúce dosiahnutie vzdelávacích výstupov): |
V prednáškach z predmetu sú študenti oboznámení s teoretickými základmi plánovania a so štandardnými plánovacími metódami a technikami. V cvičeniach z predmetu sa naučia aplikovať plánovacie metódy a techniky pri tvorbe súhrnného plánu firmy, ktorý sa skladá z radu čiastkových plánov od plánu marketingu až po finančný plán a metódy kontroly plánov. Tieto postupy potom využívajú pri spracovaní seminárnej práce, ktorá sa venuje tvorbe business plánu firmy, či organizácie. |
Metódy hodnotenia dosiahnutia vzdelávacích výstupov a ich podiel: |
Aktivita na prednáškach a cvičeniach: 5 % Vypracovanie semestrálnej práce: 30 % Výsledky semestrálneho testu: 5 % Výsledok záverečnej skúšky: 60 % |
INÉ ZÁZNAMY | |
Osobitné podmienky pre ukončenie predmetu (ak existujú): |
Nie. |
Dátum poslednej aktualizácie projektu: | 10.03.2014 |
Podpis garanta: |