Názov vysokej školy | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE |
---|---|
Názov fakulty: | Fakulta podnikového manažmentu |
PROJEKT PREDMETU | |
IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE | |
Názov gestorského pracoviska: | Katedra manažmentu |
Kód predmetu: | |
Typ predmetu: | povinne voliteľný |
Názov predmetu v slovenskom jazyku (úplný): | Balanced Scorecard v riadení ľudských zdrojov |
Názov predmetu v anglickom jazyku (úplný): | Balanced Scorecard in Human Resources Management |
Názov predmetu v jazyku výučby (úplný; v prípade, ak je jazyk výučby iný ako SJ alebo AJ): | |
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu (v tvare priezvisko, meno, tituly): | JANKELOVÁ Nadežda, doc. Ing. PhD. |
Priezvisko, meno a tituly vyučujúcich predmetu: | BLŠTÁKOVÁ Jana, Ing. PhD., JANKELOVÁ Nadežda, doc. Ing. PhD., TARIŠKOVÁ Natália, Ing. PhD. |
Obdobie štúdia: |
2. stupeň |
Ročník štúdia: |
1. ročník denné štúdium |
Semester štúdia: |
zimný |
Jazyk výučby: |
slovenský |
Forma výučby: |
prednáška cvičenie |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: | 52 hod |
Rozsah výučby (týždenný) v hodinách pre denné štúdium: | 2/2 |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre externé štúdium: | |
Spôsob ukončenia predmetu: |
skúška |
Počet kreditov ECTS: | 6 |
Študijná záťaž: |
Účasť na prednáškach: 26 Príprava na prednášky: 26 Účasť na aktívnych formách výučby: 26 Príprava na aktívne formy výučby: 26 Príprava a spracovanie záverečnej práce: 26 Príprava na záverečnú skúšku: 26 Spolu: 156 hodín
|
Podmieňujúce predmety (ak existujú): |
Riadenie ľudských zdrojov, Strategický manažment, Nákladový controling |
Priebežné hodnotenie: |
samostatná práca písomná práca projekt |
Záverečné hodnotenie: |
písomná skúška |
Stručná osnova predmetu: |
Predmet poskytuje odpoveď na otázku: Akú hodnotu prinášajú procesy riadenia ľudského kapitálu a aký vplyv majú na výsledky a spôsob vyhodnocovania plnenia strategických cieľov podniku z hľadiska dlhodobej perspektívy jeho rozvoja. |
Študijná literatúra: |
Základná literatúra: TARIŠKOVÁ, N. 2012: Balanced Scorecard v riadení ľudských zdrojov. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2012, 74 strán. ISBN 978-80-225-3477-2. Odporúčaná literatúra: WARD, D. L. 2013: Positioned: Strategic Workforce Planning That Gets The Right Person In The Right Job. New York: AMACOM, 2013, 298 strán. ISBN – 978-0-8144-3247-1. 3. Linda HOLBECHE, 1999: Aligning Human Resources and Business Strategy. Elsevier Butterworth-Heinemann. Burlington. ISBN: 0750653620. 4. Paul R. Niven, 2002: Balanced Scorecard. Step by step. John Wiley&Sons. New York. ISBN 0471078727. |
VYUČOVACIE METÓDY A METÓDY HODNOTENIA | |
Vyučovacie / študijné metódy umožňujúce dosiahnutie vzdelávacích výstupov): |
Interaktívne vyučovacie metódy, v ktorých sa kladie dôraz na analytické a komparatívne myslenie v kontexte stratégie podniku: 1. Prezentácia východísk, poznatkov, teórií a princípov o zostavovaní HR Scorecard. 2. Diskusia k článkom vybraným k jednotlivým témam: východiská, hypotézy, závery a odporúčania autorov. 3. Použitie prípadových štúdií na rozvoj schopností študentov analyzovať situáciu podniku z pohľadu efektívneho riadenia ľudských zdrojov. 4. Cvičenia a zadania zamerané na posilnenie kritického myslenia, argumentácie a vyjadrovania vlastných názorov v oblasti komplexnej analýzy kľúčových ukazovateľov riadenia ľudských zdrojov. |
Metódy hodnotenia dosiahnutia vzdelávacích výstupov a ich podiel: |
30 bodov zápočet 70 bodov písomná skúška |
INÉ ZÁZNAMY | |
Osobitné podmienky pre ukončenie predmetu (ak existujú): |
Nie. |
Dátum poslednej aktualizácie projektu: | 05.03.2014 |
Podpis garanta: |