Názov vysokej školy | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE |
---|---|
Názov fakulty: | Fakulta podnikového manažmentu |
PROJEKT PREDMETU | |
IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE | |
Názov gestorského pracoviska: | Katedra manažmentu |
Kód predmetu: | |
Typ predmetu: | povinný |
Názov predmetu v slovenskom jazyku (úplný): | Podniková kultúra |
Názov predmetu v anglickom jazyku (úplný): | Corporate culture |
Názov predmetu v jazyku výučby (úplný; v prípade, ak je jazyk výučby iný ako SJ alebo AJ): | |
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu (v tvare priezvisko, meno, tituly): | MATULČÍKOVÁ Marta, doc. Ing. PhD. |
Priezvisko, meno a tituly vyučujúcich predmetu: | BLŠTÁKOVÁ Jana, Ing. PhD., JONIAKOVÁ Zuzana, Ing. PhD., MATULČÍKOVÁ Marta, doc. Ing. PhD. |
Obdobie štúdia: |
2. stupeň |
Ročník štúdia: |
1. ročník denné štúdium 2. ročník externé štúdium |
Semester štúdia: |
zimný letný |
Jazyk výučby: |
slovenský |
Forma výučby: |
prednáška cvičenie |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: | 26 hod |
Rozsah výučby (týždenný) v hodinách pre denné štúdium: | 2/0 |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre externé štúdium: | 16 hod. |
Spôsob ukončenia predmetu: |
skúška |
Počet kreditov ECTS: | 6 |
Študijná záťaž: |
Denné štúdium:
Externé štúdium:
|
Podmieňujúce predmety (ak existujú): |
Manažment, Riadenie ľudských zdrojov |
Priebežné hodnotenie: |
projekt |
Záverečné hodnotenie: |
kombinovaná skúška |
Stručná osnova predmetu: |
1. Pojem kultúra ako východisko pre formovanie podnikovej kultúry. 2. Typológie podnikovej kultúry. 3. Diagnostika podnikovej kultúry ako východisko pre jej formovanie. 4. Možnosti zmeny podnikovej kultúry. 5. Organizačné metafory. 6. Podniková kultúra a riadenie ľudských zdrojov. 7. Podniková kultúra a imidž podniku. 8. Vplyv podnikovej kultúry na výkonnosť podniku.. 9. Vzťah podnikovej a národnej kultúry. 10. Podnikové kultúry v európskom priestore. 11. Identifikácia a analýza podnikovej kultúry vybraného podniku. 12. Prezentácia projektov |
Študijná literatúra: |
Základná literatúra: Kachaňáková, A.: Podniková kultúra. Bratislava : Ekonóm, 2008. ISBN 978-80-225-2424-7 Odporúčaná literatúra: Lukášová, R.: Organizační kultura a její změna. Praha : Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2951-0 Vysekalová, J. – Mikeš, J.: Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5 Šigut, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-046-7 Brooks I.: Firemní kultura. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9 |
VYUČOVACIE METÓDY A METÓDY HODNOTENIA | |
Vyučovacie / študijné metódy umožňujúce dosiahnutie vzdelávacích výstupov): |
prednáška, diskusia, spracovanie a prezentácia projektov, tímová práca |
Metódy hodnotenia dosiahnutia vzdelávacích výstupov a ich podiel: |
30% - vypracovanie záverečného projektu a jeho prezentácia 70% - záverečná kombinovaná skúška |
INÉ ZÁZNAMY | |
Osobitné podmienky pre ukončenie predmetu (ak existujú): |
Nie. |
Dátum poslednej aktualizácie projektu: | 05.03.2014 |
Podpis garanta: |