Názov vysokej školy | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE |
---|---|
Názov fakulty: | Fakulta podnikového manažmentu |
PROJEKT PREDMETU | |
IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE | |
Názov gestorského pracoviska: | Katedra podnikovohospodárska |
Kód predmetu: | |
Typ predmetu: | povinný |
Názov predmetu v slovenskom jazyku (úplný): | Ceny a cenové rozhodovanie |
Názov predmetu v anglickom jazyku (úplný): | Pricing and Price Decision Making. |
Názov predmetu v jazyku výučby (úplný; v prípade, ak je jazyk výučby iný ako SJ alebo AJ): | |
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu (v tvare priezvisko, meno, tituly): | FENDEKOVÁ Eleonora, prof. Ing. PhD. |
Priezvisko, meno a tituly vyučujúcich predmetu: | FENDEKOVÁ Eleonora, prof. Ing. PhD., KUFELOVÁ Iveta, Ing. PhD. |
Obdobie štúdia: |
2. stupeň |
Ročník štúdia: |
1. ročník denné štúdium |
Semester štúdia: |
zimný |
Jazyk výučby: |
slovenský anglický |
Forma výučby: |
prednáška seminár |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: | 52 hod |
Rozsah výučby (týždenný) v hodinách pre denné štúdium: | 2/2 |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre externé štúdium: | |
Spôsob ukončenia predmetu: |
skúška |
Počet kreditov ECTS: | 6 |
Študijná záťaž: |
Účasť na prednáškach – 26 hodín Aktívna účasť na seminároch – 26 hodín Celkový počet kontaktných hodí – 52 Ostatné aktivity – štúdium literatúry, príprava domácich zadaní a príkladov, výskum, príprava na semináre, spracovanie seminárnej práce, príprava na priebežný test, na záverečný test a príprava na záverečnú skúšku Celkovo nekontaktných hodín – 104 Celková záťaž – 156 hodín |
Podmieňujúce predmety (ak existujú): |
Mikroekonómia, Marketing, Nákladový controling, Účtovníctvo, Podnikové financie, Odbytová stratégia, Finančno-ekonomická analýza podniku |
Priebežné hodnotenie: |
samostatná práca písomná práca priebežné testy |
Záverečné hodnotenie: |
písomná skúška |
Stručná osnova predmetu: |
Úvod do cenového rozhodovania a efektívneho cenového manažmentu. Ekonomické základy cenovej teórie. Správanie zákazníka a kupujúceho. Hodnotová analýza zákazníka. Úloha nákladov v cenovom rozhodovaní. Nákladová tvorba cien. Tvorba cien metódou ABP (Activity Based Pricing). Využitie pákové efektu (leverage) v cenových stratégiách. Podstata a vývoj cenových stratégií. Skúsenostná krivka. Tvorba cien počas životného cyklu výrobku. Tvorba cien výrobkových radov. Niektoré špecifiká v tvorbe cien (tvorba cien v obchodných podnikoch, tvorba cien služieb). Cenová regulácia. Iné cenové praktiky. Cenová regulácia v sieťových odvetviach. Právne aspekty cenových stratégií. Cenová legislatíva. Hospodárska súťaž a protimonopolná politika. Proaktívne cenové rozhodovanie v podmienkach SR. |
Študijná literatúra: |
ZÁKLADNÁ LITERATÚRA: HANNA, N. – DODGE, H. R.: Zásady a postupy tvorby cien. Praha : Management Press, 1997.
ODPORÚČANÁ LITERATÚRA: FENDEKOVÁ, E.: Oligopoly a regulované monopoly. Bratislava : IURA EDITION, 2006. NAGLE, T. T. – HOLDEN, R. K.: The Strategy and Tactics of Pricing. New Jersey : Prentice Hall, 2002. BESANKO, D. – BRAEUTIGAM, R. R.: Microeconomics. New York: John Wiley & Sons, 2007. |
VYUČOVACIE METÓDY A METÓDY HODNOTENIA | |
Vyučovacie / študijné metódy umožňujúce dosiahnutie vzdelávacích výstupov): |
52 kontaktných hodín – 26/26 hodín Prednášky/Semináre 104 nekontaktných hodín – štúdium literatúry, príprava úloh a zadaní, výskum, domáca príprava na semináre, príprava seminárnej práce. |
Metódy hodnotenia dosiahnutia vzdelávacích výstupov a ich podiel: |
Záverečná skúška 100% 20 % - 1. časť skúšky – priebežný test – zhodnotenie vedomostí z cenového rozhodovania a zručností pri stanovení ceny. 10 % - 1. časť skúšky – zhodnotenie vypracovania a prezentácie seminárnej práce. 70 % - 2. časť skúšky – - záverečný test - zhodnotenie teoretických vedomostí a praktických zručností. |
INÉ ZÁZNAMY | |
Osobitné podmienky pre ukončenie predmetu (ak existujú): |
Nie. |
Dátum poslednej aktualizácie projektu: | 26.02.2014 |
Podpis garanta: |