Názov vysokej školy | EKONOMICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE |
---|---|
Názov fakulty: | Fakulta podnikového manažmentu |
PROJEKT PREDMETU | |
IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE | |
Názov gestorského pracoviska: | Katedra manažmentu |
Kód predmetu: | |
Typ predmetu: | povinný |
Názov predmetu v slovenskom jazyku (úplný): | Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie |
Názov predmetu v anglickom jazyku (úplný): | International management and international business |
Názov predmetu v jazyku výučby (úplný; v prípade, ak je jazyk výučby iný ako SJ alebo AJ): | |
Priezvisko, meno a tituly garanta predmetu (v tvare priezvisko, meno, tituly): | SLÁVIK Štefan, prof. Ing. CSc. |
Priezvisko, meno a tituly vyučujúcich predmetu: | BEDNÁR Richard, Ing. PhD., LJUDVIGOVÁ Ivana, Ing. PhD., PROCHÁZKOVÁ Katarína, Ing. PhD., SLÁVIK Štefan, prof. Ing. CSc. |
Obdobie štúdia: |
2. stupeň |
Ročník štúdia: |
1. ročník denné štúdium 2. ročník denné štúdium 1. ročník externé štúdium |
Semester štúdia: |
zimný |
Jazyk výučby: |
slovenský |
Forma výučby: |
prednáška cvičenie |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre denné štúdium: | 52 hod |
Rozsah výučby (týždenný) v hodinách pre denné štúdium: | 2/2 |
Rozsah výučby (celkový) v hodinách pre externé štúdium: | 28 hod. |
Spôsob ukončenia predmetu: |
skúška |
Počet kreditov ECTS: | 6 |
Študijná záťaž: |
Denná forma: 156 h (účasť na prednáškach 26 h, príprava na prednášku 26 h, účasť na cvičeniach 26 h, príprava na cvičenia 13 h, vypracovanie semestrálnej práce 15 h, príprava na semestrálne testy 20 h, príprava na záverečný písomný test 30 h) Externá forma: 156 h (účasť na prednáškach 28 h, príprava na prednášku 56 h, vypracovanie semestrálnej práce 20 h, príprava na semestrálne testy 20 h, príprava na záverečný písomný test 32 h) |
Podmieňujúce predmety (ak existujú): |
Manažment, Podnikové hospodárstvo, Medzinárodný obchod |
Priebežné hodnotenie: |
projekt iné (uveďte aké):zápočtový test, semestrálna práca |
Záverečné hodnotenie: |
písomná skúška |
Stručná osnova predmetu: |
Globalizácia a internacionalizácia podniku. Rozhodovanie pre alebo proti internacionalizácií Výber zahraničného trhu Formy vstupu na zahraničný trh Multinacionálny podnik Kultúra a jej vplyv na medzinárodný manažment Vplyv internacionalizácie na vybrané oblasti podniku: Marketingové nástroje medzinárodne činného podniku Internacionalizácia vo svete a na Slovensku |
Študijná literatúra: |
Základná literatúra: Sršňová, J. a kolektív: Medzinárodné strategické rozhodovanie podniku. In: Bratislava, Sprint 2010. Druhé vydanie Roby, Z. – Procházková K.: Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie – prípadové štúdie. Bratislava, Ekonóm 2012 Odporúčaná literatúra: Fuzyová, Ľ., Sršňová, J., Roby, Z.:Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie – faktografické údaje a prípadové štúdie. Bratislava, Ekonóm 2009 Križanová , A. a kolektív: Medzinárodný marketing. Žilina, GEORG 2010 Štrach, P. 2009: Mezinárodní manažment. Praha, Grada Publishing 2009. |
VYUČOVACIE METÓDY A METÓDY HODNOTENIA | |
Vyučovacie / študijné metódy umožňujúce dosiahnutie vzdelávacích výstupov): |
Aktívna príprava na cvičenia – domáce zadania Riešenie prípadových štúdií Práca v skupinách, braimstorming Prezentácia seminárnych prác Praktické ukážky, videá a príklady na cvičeniach a prednáškach |
Metódy hodnotenia dosiahnutia vzdelávacích výstupov a ich podiel: |
Zápočet – 40 % - z toho: aktivita na cvičeniach – 12,5%, zápočtový test – 50%, s Seminárna práca – 37,5%) Záverečná písomná skúška – 60% |
INÉ ZÁZNAMY | |
Osobitné podmienky pre ukončenie predmetu (ak existujú): |
Nie. |
Dátum poslednej aktualizácie projektu: | 26.02.2014 |
Podpis garanta: |